مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۰
۰ نفر

اعضای شورای شهرتهران بر لزوم جلوگیری از افزایش ناگهانی تعرفه‌های اماکن ورزشی متعلق به شهرداری تهران تأکید کردند.

شورای شهر

اين درحالي است كه تعرفه‌هاي اماكن ورزشي شهرداري از سال 89تا 94هيچ‌گونه افزايشي نداشت و پيشنهادهاي جديد نيز بر افزايش 60درصدي تعرفه‌ها تأكيد داشت اما در نهايت اعضا به اين نتيجه رسيدند كه ميانگين افزايش قيمت تعرفه‌هاي اماكن ورزشي شهرداري تهران 15درصد و سقف آن نيز 30درصد باشد.

در جلسه ديروز عليرضا دبير، رئيس كميسيون برنامه وبودجه شوراي شهر تهران فهرستي از كمك‌هاي ورزشي شوراي شهر ارائه كرد. براساس اين فهرست سال 95در بخش ورزش آقايان 28ميلياردتومان، ورزش بانوان 26ميليارد تومان، نگهداري مجموعه‌ها 25ميليارد تومان و در بخش درآمد از مجموعه‌هاي ورزشي در اختيار شهرداري نيز 30ميليارد تومان درنظر گرفته شده است. اعضاي شوراي شهر تهران همچنين براساس يكي از بندهاي اين لايحه تخفيف 50درصدي براي استفاده دانش‌آموزان از اين امكانات را به تصويب رساندند. ‌

  • ارتقاي كيفيت نماي ساختمان‌ها

يكي ديگر از دستورهاي جلسه ديروز اختصاص به ارائه گزارش از سوي رئيس كميسيون معماري و شهرسازي در مورد كميته‌هاي نماي شهر تهران داشت. محمد سالاري ناهنجاري‌هاي تمام عيار در نماي شهري را دليل وارد شدن شوراي شهر به بحث ساماندهي سيما و منظر شهري اعلام كرد تا جايي كه قرار شد در فرايند سيستمي صدور پروانه، نقشه نماي ساختمان‌ها نيز بررسي شود.

سالاري در مورد شكل‌گيري كميته‌هاي نما در مناطق هم گفت: شهرونداني كه مي‌خواهند پروانه بگيرند در فرايند صدور پروانه مي‌بايست نماي ساختمان‌هايشان در كميته مورد بررسي قرارگيرد. وي در پايان گزارش خود پيشنهادهايي را درباره ارتقاي فعاليت كميته‌هاي نما ارائه كرد. تأكيد سالاري بر اين بود كه سازمان نظام مهندسي ملزم شود با تخلفات نما هم مانند تخلف در ساخت وساز برخورد كند.

مرتضي طلايي هم كه با خروج مهدي چمران، رياست جلسه را برعهده گرفته بود بر اين نظر بود كه با وجود اقدامات خوب صورت گرفته اما هنوز تا رسيدن به نتيجه مطلوب و اعمال اين تصميمات فاصله است. وي تأكيد كرد: ما بايد به‌دنبال اعمال سازوكار عملي كردن اين تصميمات باشيم. احمد دنيا مالي نيز معتقد بود كه در بحث نما نبايد مانع خلاقيت‌ها شد. پژمان پشمچي زاده، معاون شهرسازي‌ شهرداري تهران نيز از تشكيل كميته نما در مناطق به‌عنوان محصول مشترك همكاري شوراي شهر و شهرداري تهران نام برد ‌.

  • نطق پيش از دستور عباس جديدي

ديروز عباس جديدي معاون نظارت و حقوقي شوراي شهرتهران در نطق پيش ازدستور خود خواستار بازنگري شوراي شهر در نحوه تخصيص و هزينه كرد بودجه‌هاي فرهنگي و اجتماعي شد. وي تأكيد كرد كه رويكرد فعاليت‌ها و برنامه‌ريزي‌هاي مديريت شهري بايد به سمت ترويج نماز و ارتقاي فرهنگ اقامه نماز هدايت شود تا شاهد كاهش آسيب‌هاي اجتماعي و افزايش سلامت محيط زندگي شهروندان بود. وي خاطرنشان كرد: آسيب‌هاي اجتماعي و معضلاتي كه دامن نسل جوان را گرفته نشانه‌اي از همين شبيخون است كه با تصويب بودجه‌هاي ميلياردي، خودشان را براي يك جنگ بزرگ فرهنگي عليه ايران و اسلام آماده مي‌كنند كه گام اول آن همان جداكردن جوانان از فرهنگ اصيل ايراني اسلامي و به تبع آن جدايي از دين و خدا و قرآن و نماز است و گام‌هاي بعدي كه همان ضربه به نظام اقتصادي است.

  • ماجراي رفتگري كه 5سال قبل فوت كرد

در روزهاي اخير، پيامي در فضاي مجازي كه مبني بر فوت رفتگر شهرداري تهران به‌دليل ضعف عمومي ناشي از گرسنگي منتشر شده است. اين پيام ديروز در جلسه علني شوراي شهر مورد سوال محمد حقاني، عضو كميسيون سلامت و محيط‌زيست شوراي شهر قرار گرفت.

اين در حالي است كه ناصر اماني، معاون شهردار تهران درباره اين خبر گفت: خبر فوت رفتگر سالخورده مربوط به سال90 است. معاون شهردار تهران يادآور شد: در مورد اين رفتگر مرحوم هم همان سال آقاي طلايي موضوع را سريعا پيگيري و ايشان را در بيمارستان بستري كردند.

حتي شهرداري كمك كرد براي خانواده ايشان در سنندج خانه‌اي خريد درصورتي كه اصلا به شهرداري هم ارتباطي نداشت. حبيب كاشاني، ديگر عضو شوراي شهر تهران هم درباره اين موضوع گفت: از اعضاي شوراي شهر مي‌خواهم كه به مشاوران خود تأكيد كنند حرف‌هايي كه از سر بي‌اطلاعي است و مي‌تواند تنش ايجاد كند را مطرح نكنند.

 

جدول

جدول

کد خبر 334230

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha